cluc24

duminică, 7 decembrie 2014

Pătrăţel umflat


Gogoşar deschide cuptorul şi priveşte blatul de la prăjitură. Maimuţel se uită la ea:
-          Este bine?
-          Mai trebuie... – răspunde gazda, care se ocupă să regleze butoanele.
În acest timp, apare Pătrăţel, umflat, atât la propriu cât şi la figurat. Are capul bandajat, abia i se văd ochii. Cele două fete se uită uimite la el:
-          Ce ai păţit?
-          Mi s-a umflat...Doare...Curent...
-          Capul? – întreabă Maimuţel
-          Îhh...Dinţii....Au...
-          De aia umblai azi-noapte prin cameră? Du-te la un cabinet stomatologic  îi spune Maimuţel, fratelui ei.
-          Mergi la Cris Smile – spune Gogoşar
-          Îl trimiţi la femei? Cine este Cris? – întreabă Maimuţel
-          Nu pot smile…nu râde de mine…. – oftează Pătrăţel
-          Este o clinică dentară. Eu acolo merg pentru control anual. Uite cartea de vizită.
-          Mi-e frică – spune Pătrăţel
-          Vai…vai…dacă te ocupai din timp, nu ajungeai aici! – răspunde Gogoşar
-          Vezi că se apropie sărbătorile şi să nu fii... – zice Maimuţel.
-          Vai...Ce rele sunteţi – oftează Pătrăţel. Mi-e frică...de când au vrut să-mi pună un aparat dentar  în copilărie...Of...cred că m-a tras curentul ieri la zugrăvit…
-          Acum, eu sunt de vină, nu? – face pe supărata Gogoşar.
-          Of..of… - suspină Pătrăţel iesind repede din bucătărie, apoi din apartament.
Cele două vecine oftează şi se apucă de preparat, o altă prăjitură. După un timp apare Gogonel şi văzând că nu i se acordă atenţie, se retrage în sufragerie şi se uită la televizor.
Deodată se deschide cu putere uşa, iar Pătrăţel, cu capul răvăşit, ţopăie într-un picior:
-          Sunt bine, sunt bine!
-          Ce ai păţit – întreabă Gogonel.
-          Ce ai făcut? – întreabă Maimuţel
-          Ţi-a trecut durerea? – întreabă Gogoşar
-          Ce durere? – vrea să afle Gogonel
-          Am fost la Clinica Dentară Cris Smile, şi mi-a revenit zâmbetul! M-am vindecat…o mică plombă, şi gata!
-          Şi tu erai ca o bombă – spune Maimuţel.
-          Da..A trecut timpul – spune Pătrăţel privind ceasul…Pot servi prăjiturile făcute de voi? Sunt gata?

Zâmbetul apare pe feţele celor patru, care năvălesc efectiv, în bucătărie, unii să mănânce, alţii să vadă dacă nu s-a ars prăjitura…. J

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu