cluc24

joi, 19 martie 2015

Curăţenie ca la mama acasă!



Când eram mic, mama mă lua cu ea să mă înveţe diferite lucruri, pentru perioada când voi fi mare. La fel şi tata, când avea timp!
Oricât ne-ar învăţa părinţii, niciodată nu o să fim suficient de pregătiţi pentru viaţa de familie, familie nouă!
În acele perioade, de sărbători, vedeam doar partea plăcută a lucrurilor: pregătirile, mâncarea delicioasă şi nelipsitele cadouri. Calea lungă, de străbătut până în acele momente … mai târziu am observat-o.

După ce m-am căsătorit, soţia mea făcea pregătirile necesare, cu ocazia sărbătorilor, bombănind. Eu fiind bun, de suflet, o întrebam dacă pot să o ajut cu ceva anume. 

Primul ajutor a fost să pregătim ingredientele pentru preparea bunătăţilor. Frumos... interesant... până a alunecat scaunul pe care mă urcasem şi am căzut, printre cioburi şi plin zahăr şi făină, fiind ca o prăjitură...dulce!

A doua tentativă de acordare a ajutorului, a fost în momentul cumpărăturilor. Fericit, mă plimbam prin piaţă şi am cumpărat tot ceea ce trebuia, chiar şi în plus...poate chiar mult prea  mult!

A treia tentativă, reuşită de această dată, a fost când mi s-a pus în braţe aspiratorul şi mi s-a trasat sarcina de a face curatenie  ! Bucuros că la ceva mă pricep şi eu, încep treaba. Îmi fac loc, mă bag sub masă, ca atunci când eram mic şi mă ascundeam de părinţi, după ce în prealabil îi închisesem afară...pe balcon.
La un moment dat , aspiratorul tace ca şi cum m-ar anunţa că este timpul pentru o pauză. Respect dorinţa acestuia şi mă retrag.
Când revin , aspiratorul tace chitic din nou. Mă enervez şi încep să-l cert. Întâi mă uit la filtre, îl demontez...apoi mă hotărăsc să-l las în pace şi să continui treaba cu unelte mai primitive, antice... mătura. Apoi descopăr cu surprindere steckerul împleticit pe lângă scaun....departe locaşul prizei. Remediez situaţia şi termin cu bine treaba.

Fericit că am făcut ceva cu folos, privesc spre soţia mea. Aceasta, serioasă îmi întinde, cadou, o “doză” de ... Nufăr . Întâi îmi arată cum să-l folosesc , apoi trec la execuţie! Doar de sărbători, se face curăţenie generală! Vai de covoare….ce bătută iau!
De atunci am început să am grijă de curăţenie, să menţin ordinea... Cum vedeam o scamă pe jos, zup o ridicam...Când eram copil, dacă vedeam o scamă...mai căutam şi puneam altele, lângă ea, să se adune...ca cele rele!
Săptămânal facem curat, deşi uneori abia trecem prin anumite colţuri ale locuinţei…Oricum, o dată pe săptămână trecem, atunci când facem curat!

Se apropie sărbătorile...din nou...este bine...este rău...oricum....categoric...se apropie...
Gata! Am terminat de scris că văd mătura cum se învârte în mâna soţiei... Mă aşteaptă al meu Triumf  , ca să am acel Farmec  al meu, de sărbători!
O să fiu numit din nou, un mic hărnicuţ!



Acest articol a fost scris pentru concursul Super Blog Spring 2015.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu