cluc24

miercuri, 26 octombrie 2016

Casa veche, casă nouă


Fiecare dintre noi avem un loc special, căreia îi spunem cu drag acasă”. Unii preferă ca acel acasă să fie un apartament la bloc, alții în schimb își doresc o casă cu grădină.
La început este greu să-ți schimb stilul de viață în funcție de casă sau apartament de bloc dar în timp te obișnuiesti.
Visul meu era să am o casă… cu grădină mică pentru a nu fi prea mult de lucru pe acolo și trecerea de la bloc la casă să fie mai lină.
Primul pas a fost achiziția unui teren pentru construcție. În momentul realizării am fost fericiți apoi m-am luat cu mâinile de cap (de puținul păr pe care-l am, adică podoaba capilără). Investiția în construcție era imensă. La început am vrut o casă mare, apoi încet dar sigur am renunțat la anumite dorințe, privilegii iar casa a devinit tot mai mică, chiar mai mică decât un apartament.
După o perioadă de meditație, am avut ideea strălucitoare să ne cumpărăm teren cu casa gata construită, la roșu cum se spune. Având ceva bănuți și vânzând terenul la un preț bun, am putut obține o casă veche, nefinalizată și terenul aferent acesteia.
Pentru a putea locu acolo, este mai mult decât necesară o investiție în reconstrucție, reamenajare. Oricum, locuința urma să fie util dar necesita întreținere. Era ca un copil nou născut în care trebuie să învestești în timp, constant., în haine, în aspectul exterior. Deci, casă nouă, caut performanță energetică!
După ce am făcut o termografie a clădirii, îmi venea să fug pe câmpul din jurul terenului....
Pentru început a fost nevoie de asigurarea etanșeității locuinței. Aceasta având mai multe nivele, trebuia conservată căldura, atunci când va apărea…
În acest caz am montat termopane atât la ferestre cât și la uși., urmând apoi izolarea exterioară. Polistirenul de pe exteriorul clădirii păstra căldura în interior, asigurând menținerea confortului termic. Alegerea viitorilor consumatori de energie electrică și dimensionarea traseelor de cabluri electrice a fost o problemă intens mediatizată în cadrul familiei.. În funcție de structura și designul interior al locuinței era necesară alegerea accesoriilor electrice: doze (de rigips sau de tencuială), tuburile de protecție ale cablurilor.
După ce am luat decizia finală, de a folosi rigips, am început realizarea instalației electrice și montarea tabloului electric. La început am ales un cofret de tablou cu opt module apoi am constatat că trebuie mai multe circuite și am ajuns la 12 module, adică 11 utilizate și o rezervă pentru extensie (ca la jucătorii de fotbal).
A urmat realizarea șapei ce trebuia să fie în concordanță perfectă cu nivela cu bulă de aer, adică polobocul. Apoi am montat gresia și faianța. Între timp am forat pentru puțul de apă și am finalizat canalizarea. Am obținut avizul tehnic de racordare pentru curent, având chiar un loc de alimentare, liber în firida din colțul casei vecine iar transformatorul din zona putea prelua și puterea consumată de locuința noastră.
După finalizarea instalației electrice a urmat montarea suporților și introducerea vatei minerale după care s-au pus plăcile de rigips. S-au realizată găurile pentru aparatajul electric și doze și am trecut la zugrăvit.
Am identificat circuitele electrice și am realizat legăturile în doze. Stăteam la ora 2.00 cu mai multe conductoare electrice în mână și mă întrebam ce fac cu ele… Nu conta, deoarece după montarea aparatejelor și a lămpilor totul a funcționat perfect. Când apăsam întrerupătorul de la baie se aprindea într-adevăr lumina de la baie. Toate lămpile erau cu LED, ecologice și chiar dacă costau mai mult decât cele clasice, consumurile și costurile se amortizau în timp scurt.
După ce am aranjat interiorul și am conectat toți consumatorii era ca in rai!
După ce totul a fost gata și aranjat, am asteptat cu sufletul la gură și inima cât un purice factura la utilități. Prima factură a fost de apă, apoi curentul electric și gazul... Erau mai mult decât normale, chiar mai puțin decât la bloc. Casa era izolată termic și am scos un certificat energetic prin care am fost înștiințat că locuința se încadrează clasa energetică B. Deci sunt pe calea cea bună. 

Dacă aș reamenaja din nou locuința, cu siguranță aș realiza-o mai bine. Oare să nu o vând și să-mi fac alta? Poate m-aș descurca și ca agent imobiliar...
Începutul este greu, apoi totul merge de la sine!

Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2016.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu