cluc24

marți, 17 ianuarie 2017

Cumpărăturile unui pesimist



Bărbatul privește pe geam și o vede pe vânzătoarea care-i zâmbește. Se decide să intre. Vânzătoare îl citește dintr-o privire, conștientă că în fața ei se află un pesimist convins. I se adresează politicoasă:
- Bună ziua. Cu ce vă ajut?
- Am o problemă.
- Nu există probleme fără rezolvare.
- Da.. da... dar costă.
- Depinde.
- Pe mine mă costa vacanța de anul acesta... Am prelungit apartamentul cu încă o cameră și un hol, iar centrala termică nu face față.
- Da... La ce vă gândiți?
- Să-mi cumpăr încă o centrală. Acum am închis ușile dar tot vine frigul. Una mică doar pentru extindere. Cea existentă are doar 8 ani, deci mai rezistă vreo patru ani...
- Păi... eu vă ofer o soluție legată de panouri radiante cu infraroșu.
- Nu se poate! Nu sunt la ultimul etaj ca să montez panou pe acoperiș!
- Nu sunt panouri din acelea. Merg pe bază de curent electric.
- Nu! Am pus radiator în cameră și contorul electric se învârtea mai mult decât contorul de gaz! Am ajuns să lucrez doar pentru facturile de utilități!
- Dar...
- Nu încălzesc mai nimic. Eu vreau ceva care să plimbe aerul, chiar și ventilator care plimbă aerul și-l încălzește prin agitarea lui.
- Panourile propuse consumă puțin și încălzesc obiectele...
- Cum! Să se încălzească dulapul...cana...
- Nu domnule, liniștiți-vă. Uitați aici niște informații – spune vânzătoarea întinzând broșura cu instrucțiunile de folosire și fișa tehnică. Aceste panouri vor rezista mult mai mulți ani decât centrala termică și mentenanța ei este mult mai ieftină.
Bărbatul își pune tacticos ochelarii pe nas și se retrage la masă începând să studieze. Vânzătoarea îl urmărea din priviri dar acesta nu schița nici măcar un gest, fie el oricât de nesemnificativ.
Vânzătoarea era convinsă că a pierdut clientul dar, utilizează ultima armă: pune un panou radiant expus, în funcțiune. Bărbatul  tace și citește. Apoi își ia telefonul și începe să-l butoneze. După câteva minute, bărbatul iese din magazin. Vânzătoarea oftează și se îndreaptă spre priza pentru a deconecta  întrerupătorul de alimentare. Se apleacă și când își revine în poziția normală scoate un țipăt. O mână verifica obiectele, iar o altă mână întindea cardul de la bancă:
- Pot plăti panoul radiant și cu cardul, nu? – întreabă bărbatul care revenise ulterior în magazin. Îmi rămân ceva bani și de vacanță...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu