cluc24

marți, 13 februarie 2018

Unde ești adolescență? Ce bine ar fi să revii....

Adolescența este perioada în care omul trece dincolo de etapa copilăriei, un semn prevestitor, că în curând va fi adult. Este momentul din viață care influențează destinul și dirijează pașii persoanei respective.
Perioada mea de adolescență era una total diferite de cea de acum, deși am reușit să trec o punte între perioada comunistă și cea a libertății obținute în decembrie 1989. Adolescența este estimată la 4 ani, probabil de aceea și politicienii parlamentari sunt aleși pe câte patru ani... Doar presedintele are mandat de cinci ani, precum întrebarea specifică anilor 1990: „Ce ai făcut în ultimii cinci ani?”.
Revenind la dolescența mea, pot spune că am reușit să compar două perioade care erau totuși, în majoritate similare.
În acele vremuri, adolescentul avid de cunoaștere, avea puțin acces la informații. Mass-media era concentrată doar pe evenimente politice și mai puțin pe artă sau cultură. Adolescența este perioada care-și dirijează pașii spre viitor, un liant spre profesia pe care o vei îmbrățisa în timp scurt... sau lung, în funcție de stilul de învățare.
În perioada mea, ca să aflăm anumite informații, trebuia să citim, să studiem, astăzi din păcate, informațiile se caută pe internet și persistă capcana mesajelor false.
Când vroiam să ne relaxăm, mergeam la cinematograf. Erau șapte astfel de locuri, la număr, iar filmele se derulau pe rând, săptămânal, în fiecare dintre ele. Aveam trei teatre unde puteam aplauda spectacole de succes. Aveam parcuri cu zone verzi, copaci și adunam castane toamna.


Atunci învățam de la alții, acum ne-am uita pe tablete și practic am fi dirijați conform unui sistem de „turmă” spre anumite non-valori. Valoarea noastră consta în ceea ce găseam, percepeam și vedeam în jurul nostru. Aveam grijă de mediul înconjurător, conștienți că viitorul este în mâinile noastre. Puneam preț pe calitate, nu pe cantitate. Găseam cu greu penare, creioane și palete chinezești de valoare, nu ca astăzi, când le găsim pe toate drumurile, dar sunt pentru decor sau unică folosință.
Cu acest articol am acceptat provocarea de a susține Urban Up!, un proiect inițiat de Asociația De-a Arhitectura, care le oferă elevilor de liceu o bună oportunitate de a-și cunoaște orașul. Proiectul a fost derulat în anul 2017 în cadrul programului „Împreună cu Lidl pentru un viitor mai bun”. Totodată, pot fi organizate ateliere și în 2018, fie în licee, în săptămâna Școala Altfel, fie ca activități ale Clubului De-A Arhitectura. Detalii găsiți pe http://www.de-a-arhitectura.ro.

Dacă aș reveni la dolescență, aș prefera să o retrăiesc ca atunci, dar folosindu-mă, în sensul bun, de tehnologia existentă, fără a distruge valorile trecutului, pentru că viitorul poate arăta sumbru.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu