cluc24

miercuri, 11 martie 2015

Vacanţe de vis



Încet dar sigur, se apropie perioada concediilor. Sărbătorile vor rămâne simple amintiri iar toată atenţia noastră va fi îndreptată spre alegerea unor destinaţii exotice , care să ne răsplătească efortul muncii depuse , de peste an.
Fiecare dintre noi, merităm să beneficiem de acele vacanţe speciale , mai mult decât utile, pentru a ne relaxa şi a fi pregătiţi pentru o nouă bătălie, cu viaţa de zi cu zi.
Chiar dacă, teoretic , timp mai este, nu trebuie să ne “culcăm pe o ureche” ca să ne trezim că vine concediul peste noi şi ne prinde nepregătiţi. 

Am început să studiez diverse oferte turistice. Fără să vreau, gândurile îmi zboară spre ultima expediţie, care , realizată prin CND Turism, mi-a lăsat un “album” plin de amintiri. Mi-am ales atât locaţia călătoriei cât şi detaliile acesteia , transportul, cazarea, perioada sejurului şi tot ceea ce era nevoie, plătind online cu cardul!
Orice călătorie, are un început. Plecând cu maşina spre aeroportul din capita ţării, am avut impresia că nu voi mai ajunge niciodată! Drumul a fost anevois din cauza cicrculaţiei infernală. Cu greu, am ajuns la timp şi ne-am îndreptat spre cursa aeriană care urma să ne ducă spre acele meleaguri de vis! 

Avionul a decolat cu o mică întârziere, suficientă ca să-mi producă o stare de neconfort, descoperind că am o teamă de înălţime, de avion… Cu greu, am reuşit să-mi impun mental, o stare de bine. După prima escală, a trebuit să petrecem mai mult timp acolo, deoarece, vremea devenise nefavorabilă… Of, capriciile vremii!
În timp ce mă gândeam că poate vacanţa se va termina cu un simplu zbor, înapoi spre casă, am început să descopăr şi să studiez , turiştii de alături. Acestia au început să se adune în grupuleţe, povestind din călătoriile pe care le-au mai făcut, sau despre ceea ce vor face. Unii erau temători, alţii entuziaşti, pregătiţi de o nouă aventură a vieţii, de relaxare, cunoaştere.
 Toţi aveam ceva în comun: ne petreceam vacanţele în Asia. Parcă mergeam toţi, să-i vedem pe sportivii noştri, care evoluau cu succes, pe acele meleaguri. 



Doi tineri proaspăt căsătoriţi,  erau fericiţi pentru că aveau  ocazia de a face unul din acele mult dorite circuite turistice . Erau genul care nu puteau sta prea mult timp în acelaşi loc, fapt observat, şi prin numeroasele deplasări înainte-înapoi în momentul acestei staţionări forţate. Ei vroiau să străbată continentul asiatic , începând din partea estică, de la Marea Japoniei, spre vest  la Munții Urali. Apoi străbăteau râul Ural, Canalul Suez, după care urma Marea Neagră și Marea Caspică. Fata vroia  să treacă prin nord, la Oceanul Arctic , coborând spre sud, punct final, fiind  Oceanul Indian. Bugetul era unul fix, posibil suficient, dar, care dacă se termina, aventura lor, urma să continue în anul următor. “Să ne trăim viaţa, cât tineri suntem” era deviza lor.

Lângă acest cuplu, se aflau doi băieţi, care prin atitudinea lor, arătau că simţul aventurii nu le este deloc străin. Pentru ei, chiar şi această oprire neaşteptată, era o mică parte a aventurii, un scop în viaţa lor. Ţintele  lor erau munţii, căţăratul. În această expediţie, aveau de bifat  vârful Chomolungma ( atitudine 8848 m ) din Munții Himalaya precum şi vârful Chogori.   

Un cuplu de vârstă medie, încercau să convingă doi bătrâni că adevărata minunăţie a continentului asiatic este celebrul deşert Gobi. Bătrânii ascultau atenţi dar gândurile lor erau îndreptate către cei de acasă, cei care le asiguraseră mica vacanţă la Tokio. Unica amintire din trecutul lor, era o excursie din urmă cu mulţi ani, în Siberia, partea Rusiei care se afla la est de Urai.

Undeva, în centrul atenţiei, se afla un tip cu ochelari de soare ( deşi unica sursă de lumină erau nişte simple corpuri de iluminat ) şi o blondă platinată şi sexy. Bărbaţii din jur erau fericiţi când ea începea să vorbească, având un motiv în plus, să o “soarbă” din priviri. Aceasta era conştientă de atracţia ei, motiv pentru care-şi etala pletele, scuturate de un vânt imaginar. Prietenul ei, nu ducea lipsă de bani, oferindu-i cadou de ziua numelui, un sejur mirific , pe plajele din Arabia Saudită. 

Tot acolo, mergea şi un bătrânel vorbăreţ, care dorea să-şi lărgească cunostinţele, vizitând locurile istorice de la Mecca şi Medina, atât cât îşi permitea. Lângă acesta, se afla o femeie ce se pensionase de curând şi care-şi câştigase dreptul de a vizita India, ţara care prin filmele realizate, iau modelat şi inspirat  tinereţea.

După cum se vede , fiecare vede într-un anumit fel, stil, tipul de vacanţă perfectă.
Apropo, eu am fost în China, vizitând “Zidul Chinezesc”, care este unul dintre cele mai importante realizări şi punct de atracţie, ale acestei ţări. Meniul specific chinezesc, adică orezul şi “picanteriile” specifice, m-au făcut să-mi schimb radical, părerea despre cultura şi civilizaţia din această ţară asiatică.

Voi unde vă faceţi concediul anul acesta? Mai bine să ne gândim de acum, pentru a nu fi “grăbiţi” de timpul care se scurge nemilos.

Şi să nu credeţi că ceea ce începe prost, se termină şi mai prost. După această pauză forţată, totul a decurs, mai mult decât perfect!

Acest articol a fost scris pentru Super Blog Spring 2015.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu