cluc24

sâmbătă, 5 noiembrie 2016

O viață dulce


Viața are un ciclu bine definit: naștere, botez, căsătorie și moarte. Nimeni nu se abate de la aceste principii. Diferența constă în faptul că fiecare dintre noi, pentru ultimele două etape din viață, nu avem o perioadă limită de vârstă care să ne fie impusă, ea fiind diferită datorită mai multor factori de influență: sănătate, profesie, mod de viață, alimentație, stress.... și lista poate continua.
Fiecare persoană își stabilește o anumită strategie de navigație pe calea vieții. Unii își aleg diferite target-uri în funcție de propriile dorințe sau necesități. Aceste rezoluții propuse pot fi pe termen lung sau mai scurt, ca un bilanț anual.
În adolescență și în tinerețe, nu ne gândim la viitor deși avem anumite idealuri și vise, care însă se pot nărui odată cu trecerea anilor.
Viața ne-o organizăm singur iar când numărul anilor crește, ne dăm seama dacă am reușit ceea ce am vrut, sau nu.
Când suntem copii, ne dorim să creștem pentru a scăpa de școală și să ne dezvoltăm pe propriile noastre picioare. Doar atunci când atingem ceea ce am vrut, descoperim că era mai bine înainte, trăind cu nostalgii.
Ce aș vrea să realizez până la 60 de ani?
Am vrut să obțin o specializare într-un domeniu care-mi place pe la 20 de ani, să mă căsătoresc la 30 de ani, să am un copil atunci când vine, să mă dezvolt profesional până la 35 de ani și să am o casă cu grădină unde să mă odihnesc și să-mi experimentez hobby-urile la pensie.
Ce am realizat? M-am specializat într-un domeniu care nu-mi mai place dar mă dezvolt în alt domeniu care este un hobby și fiecare reușită mă bucură. M-am căsătorit la 30 de ani și m-am dezvoltat profesional. Mai am de rezlizat două obiective, deci mai am ceva... destul, cred, până la 60 de ani, o vârstă venerabilă.
Odată cu scurgerea anilor, aș vrea ca viața mea să fie dulce ca un sirop de fructe Yo , care au împlinit 60 de ani! Trebuie să știm ce vrem și să luptăm pentru îndeplinirea idealurilor pentru a nu rămâne doar iluzii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu