cluc24

sâmbătă, 19 noiembrie 2016

Povestea vinului de acasă


Întind cu grijă faţa de masă. Pun farfuriile şi împachetez serveţelele. Mă duc după tacâmuri. Revin în sufragerie şi continui să aranjez masa. Număr în memorie participanţii, după care îmi verific bateria de la aparatul foto şi instalez camera video. Se aude soneria.
Musafirii încep să apară pe rând, câte unul, câte doi ca la şcoală, apoi câte trei …
Până la urmă reusesc să găsesc loc pe masă pentru toate platourile cu mâncare. Fiecare îşi ocupă locul, discută şi se uită la mine. Nu este ziua mea, este a soţiei, dar am uitat să fac prima poză! M-am zăpăcit! Mă conformez şi imortalizez momentul.
Aperitivele dispar. Apare ciorba şi ardeiul iute, ca apoi imediat să-şi facă apariţia, friptura, urmată de prăjituri şi tort.
La un moment dat, aud o voce:
- Dar de băut ce avem? Ai luat vin?
- Azi nu am cumpărat vin!
Era adevărat, nu cumpărasem din magazin, dar comandasem un vin special, pe care-l aduc cu multă bucurie. Era din anul naşterii sărbătoritei!
Musafirii gustă vinul şi-l laudă. Atât le trebuia să nu le placă!
Ochii exprimă totul, mereu. Un vin bun pe lângă gustul desăvârşit, trebuie să atragă şi vizual… Vinul este ca şi femeia….
Soţia mea, priveşte vinul, anul de fabricaţie, face ochii mari şi după ce-l gustă spune:
- A fost un an bun!
- Pentru toţi – susţin eu.
În acel moment, am simţit în privirea ei, recunoaştere, recucerire şi încredere că ştiu ceea ce este bun, ce are anumite valori, fără a ţine cont doar de preţuri!
Ce noroc am avut că în ultimii opt ani am participat la Târgul de Vinuri GoodWine din Bucureşti. Acela este cel mai important eveniment al vinului care se organizează în România şi atrage un număr impresionant de expozanţi. Anul acesta va avea loc la Romexpo, între 25 şi 27 noiembrie, în pavilionul C1. Datorită acestui eveniment, am descoperit vinurile de colecţie care sunt ca şi oamenii. Vinul poate fi bun, aromat, de colecţie ca şi omul de calitate.
Un vin sec, sau dulce poate caracteriza omul, starea lui, gândurile acestuia. Vinul este istorie, de pe vremea dacilor fiind socotite adevărate balsamuri pentru suflet, în cazul unui consum decent!
Spune-mi ce consumi, ca să-ţi spun cine eşti!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu