cluc24

sâmbătă, 21 octombrie 2017

Confortul căminului

Îmi iau coșul cu cumpărături și mă îndrept spre casă. Am doar cinci persoane în fața mea dar au atâtea produse, de ai impresia că fac cumpărături pentru un întreg cartier... Privind pe geam, descopăr că ploaia începe să se transforme în ninsoare. Încă o lună cu cheltuieli mari de întreținere.
Casiera începe să-mi scaneze cele trei produse și eu îi întind cardul. Îmi introduce suma și tastez codul.... Se aude un sunet neplăcut, confirmat de vocea acră a doamnei de la casă:
-          Fonduri insuficiente!
-          Da... Cred că am încurcat cardul – spun oferind celălalt card, al soției.
Casiera repetă operațiunile, eu la fel și din nou un sunet neplăcut, iar vocea mai acră decât chipul doamnei, îmi oferă o nouă confirmare:
-          Fonduri insuficiente!
Mă apucă nervozitatea simțind privirile celor din spatele meu ațintite asupra mea. Mă scotecesc prin buzunare și găsesc suma necesară, bănuț cu bănuț. Am ratat ocazia să trăiesc din banii soției....
Mereu în perioade premergătoare și existențială a iernii, datorită facturilor de la utilități, cardul începe să plângă de foame, iar privirea mea, devine una uimită, din zi in zi, mai repede, în fiecare lună.

Particip la o conferință de eficiență energetică. Începutul este plictisitor după care, îmi dau seama de importanță informațiilor. Odată cu apariție fiecărui comunicator, realizez că îmi vin idei. Abia aștept să plec acasă, pentru a le pune în practică. Dar nu am fonduri suficiente.... Am nevoie de un imprumut rapid. Primul pas este căutarea unei companii care să ofere oportunități pentru a beneficia de un credit fara garantii, de scurtă durată, cu dobândă și comision minim....


După îndelungi cercetări și consultări în familie, temător, am apelat telefonic compania Telecredit cu speranța obținerii unui credit urgent că iarna bate la ușă. Ei mi-au confirmat că sunt creditori direcți și nu percep comisioane. Până la urmă m-am încumetat și am făcut cererea online, oferind datele solicitate pentru evaluare rapidă, primind oferta ideală de credit. Am trimis de asemenea copia după buletin și fluturașul de salariu și am optat pentru un credit online urgent.  După finalizare, m-am retras gânditor la o cafea.  În câteva minute am primit un mesaj de la bancă care-mi confirma transferul banilor în contul meu. Nu am stat pe gânduri și am demarat acțiunea propusă.
Următorul pas a fost achiziționarea unei mașini de spălat clasa A+++ care mi-a redus consumul energetic la minim. Înlocuind toate becurile din casă, de 75W cu unele noi, cu led de 5W dar cu putere echivalentă celor înlocuite am realizat că consumul de curent electric a scăzut sub jumătate față de cheltuielile anterioare.
După achitarea primului împrumut de 500 lei, cu plata la 20 de zile, am reușit să trec la nivelul doi, având dreptul la un împrumut de 1500 de lei cu o dobândă de doar 18 lei pentru 20 de zile. Pentru a finaliza propriul nostru proiect, am realizat un ultim împrumut, care a putu fi obținut pentru suma de 2000 de lei și astfel am trecut la următorul pas al acțiunii noastre de eficientizare a consumului energetic.

Ultimul pas a fost inlocuirea geamurilor obișnuite cu termopane care au asigurat un confort energetic termic care a redus utilizarea centralei termice. Blocul avea realizată izolația de polistiren, deci acum beneficiez de întreg confortul necesar, la prețuri mult mai  mici. După achitarea sumei, neavând nevoie de refinanțare, dar nici presat de o eventuală rambursare anticipată, am putut să-i ofer soției mele cu ocazia aniversării ei, cadoul mult visat, doar cu ajutorul unui credit nebancar.

Ninge. Frigul și-a făcut apariția iar eu mă grăbesc să finalizez cumpărăturile. În sfârșit trece pe bandă și ultimul produs achiziționat. Ofer cardul caseriței care-l introduce în terminal, întrebându-mă:
-          Nu doriți și o ciocolată...
-          Ba da!
Scanează și produsul respectiv după care tastează suma, eu introduc codul și cardul își face treaba. Uite așa, am avut bani și pentru micile plăceri, economisind acolo unde am putut! În urmă cu trei luni, doamna cea acră, nu mi-a oferit nimic dulce... poate mai bine, că-mi dădea cu tableta de ciocolată în cap... Oare puteam să devin un om de ciocolată?

Cheltuielile legate de facturile pentru utilități au scăzut, confortul a crescut și nu mă mai speriam când auzeam vocea caserițelor când efectuam plăți cu cardul.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu